Våren, här för att stanna?

Dagen till ära har jag inte gjort något alls. Bara skola såklart. En helt vanlig dag. Nästan vanlig. Vad som nu är vanligt (?) Men aja, det har jag aldrig listat ut och kommer inte göra det nu heller. Så, vidare till min så kallade "vanliga" dag.
Jag satte mig på bussen. Där läste jag en bok, på engelska (!). Tiden gick snabbt och jag var snart inne i Uppsala. Jag var trött, som vanligt. Sedan kom man tillslut fram till´skolan. Där möttes man av en glas och smått virrig Monkis, som tagit fel bok (fysik istället för biologi/kemi) och berättade för mig hur tur det är att hon har mig. Vem skulle annars hålla reda på vilka böcker on tar med sig liksom? ;)
Höjdpukten på dagen var musiklektionen. Där hade jag och Manda, enligt marika (som har rätt), "värsta connection" , oh yeah! Mandan på trummor och jag på bas, kan det bli bättre? ;)
Jag har faktiskt en nyhet angående skolpizzorna. Dom var inte brända idag! (de senaste (alla) gångerna har de varit svarta, urk)

Det verkar också så att våren är här för att stanna. Om det kommer snö nu, vad gör vi då? 
Jag går iaf under, under täcket. Då kommer jag gå i ide ända till sommaren. Vilket betyder att jag inte kommer kunna blogga något. Skulle det inte vara liiite sorgligt iaf? Jag vet inte det ja, haha :P


Två nyfunna vänner idag
Herr Nyckelpiga och Fru Humla.
Den ena stor, den andra liten
Den första var prickig och den andra var luden
Båda var söta, men inte Herr Nyckelpigt
enligt Emelie dåra.
Dom fick mig att tro på våren
och att ingen snö kommer att finnas
Ingen snö mera, nu ska det vara vår
För som sagt många gånger,
vi gillar våren

Ps. Herr Frisk är fortfarande min vän, i vått och torrt hoppas vi.


Kommentarer
Postat av: "Monkis"

Hihihihi du gör mig så lycklig :D Dina dikter slår allt. Sedan undrar jag vilken verklighet du lever i. Inte veggiepizzornas i alla fall! De var svarta. Och den vanliga pizzan brukar inte vara svart. Snarare grå. Do bist mine hero <3

Postat av: E

Naaw, gulledu ^^ Nej, jag lever ju inte i din veggovärld (i skolan :P), jag lever i köttvärlden, som inte lät så trevligt. Men köttopizzorna har faktsikt varit svarta de gånger jag ätit (tagit en pizza och inte ätit så värst mycket), inte gråa. Men det kanske är du som behöver glasögon? ;P Nejdå, det tror jag inte..

2007-04-03 @ 13:34:01
Postat av: The ThE

"snön är försvunnen, den försvann igår - gatorna dammar och nu är det vår" d e klart den är här för att stanna. Glad påsk.

2007-04-06 @ 08:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback