I tankarnas värld.

Jag har upptäckt att jag är inne i en dikt-blogg-preiod just nu.
Man kan ju undra varför. Men att lista ut ett svar tar nog alldeles för lång tid.

Dikter brukar ofta odlast bäst i mörker.  När allt är dystert.
Göd dem lite sog och tårar s växer de snabbt till sig. Det gör också till en ibland kolosal förökning.
Att hitta en plats där de trivs är också bra, t.ex ett fint block eller datorn. Välj själv!
Vissa dikter vill gära förvaras på hemliga ställen, andra inte.
Se till att behandla dina dikter väl. De speglar ofta dig själv, men inte alltid.

Jag bara tänkte...
Dikter är underbara små varelser.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Fårböcker trivs känslor i, det vet jag. :D

Postat av: Em.

Underbart!
Jaq vet att känslor trovis i marimekko-block också :D

2007-12-17 @ 21:35:26
URL: http://litenstoremma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback