Julafton.

Nu är det jul igen, och nu är det jul igen, och julen varar än till påska.
Men det var ju inte sant, nu ljög jag.

Jag kom på mig själv att bara älska min dag i måndags.

Jag vaknade utvilad.
Gick upp till vardagsrummet där alla andra (utom frida) var.
Jag öppnade mina två paket som låg under granen.
Det blev en god macka till frukost.
Sedan lite senare blev det gröt och skinkmacka till lunch.
Lagom efter det var det dax för Kalle
Sedan kom Tomten och en av hans nissar.
Det blev mera klappar och Tomten fick sig en sup.
Vi åt ännu mera. Men nu blev det sill, jansons frestelse och mycket mera.
Det blev tid för Karl-Bertil Jonsons julafton klockan sju.
Sedan flöt kvällen på.
Massor av choklad åts och annat godis.

Julen är helt underbar, men usch vad ont i magen man får!

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha ont i magen får man på julen!

Postat av: Kajsa

Ja har mått illa sen julafton typ, fick massa godis som jag bara måste mosa i mig :D

2007-12-27 @ 19:59:48
URL: http://orsakverkan.blogg.se/
Postat av: Em.

Ibland tycker jag att det borde vara förbjudet att ge bort godis :O
Men det är ju så gott!

2007-12-27 @ 22:10:45
URL: http://litenstoremma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback