Mia sorella

Min syster


Hon är den tjusigaste
Hon är den med rolig & sjuk humor
Hon är den svarthårigaste
Hon är den där med tandställning
Hon är den där underbart söta
Hon är den klarinettspelande
Hon är den som jag håller av mycket
Hon är min syster och idag är det hennes dag


Idag fyller syster Frida 14år, hipp hipp hurra :D! Min alldelles egna (nästan iaf) syster, älskade (oftast) syster har, som monica brukar uttrycka sig, sin nyktra fylledag idag.
Så här kan vi beskriva hennes första timmar som fjortis: En syster (Emma = jag) försökte så tyst som möjligt smyga sig ut från det delade rummet när en far kommit och väckt henne. Både far och syster antog att fyllebarnat fortfarande sov, vilket hon senare berättade att hon inte gjorde. Men i alla fall.. Tyst som en mus smög sin Emma ut ur rummet och upp för trappan. Där uppe tillagades den mest underbaraste (eller inte) frukost som skådats, O´boy och två rostade mackor med kaviar (inte rysk. om det så varit hade frukosten kanske kunnat blivit kallad underbar) Det var såklart frukost på sängen, inte bokstavligt nej :P Sedan så delades de två paketerna ut, pengar till en klarinett (från Anna, pappa, Edvin och Zack) och en liten present från miga i form av en svart eyeliner. Hon blev glad för båda :P
Sedan har det inte hänt så mycket mera. Under dagen kommer farmor&farfar och de två farbröderna + familjer för att fira födelsefjortisen. Och ja, från och med idag kommer jag kalla henne fjortis, hämnd kallas det. Moahaha!

Så, om jag ska kortfatta denna dag med ett ord blir det ordet: Tårtfikande ^^

Kommentarer
Postat av: Roos

Hahahaha, nyktra fylledag Xd Go Monica ;P

Vilken söt dikt hörru du :)

2007-03-23 @ 16:46:09
Postat av: Emma

Den är fetingbäst! :D

2007-03-23 @ 17:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback