Ett seriöst projekt.

Jag och mina vänner har under hela våran tid på Skrapan klagat och irriterat oss på att en väldigt stor del av bänkarna på skolan vickar. Jag tror att det är jag som klagat mest, det brukar nämligen vara jag som står för klagandet. Men i alla fall, först trodde vi att det var bänkarna det var fel på, men nej så är inte fallet!
Av någon anledning flyttade någon av oss någon gång bänken åt något annat håll.

Vickade den då?
Svar: Nej, det gjorde den inte! 

Vad kan vi då dra för slutsats av detta?
Svar: Jo, det är nämligen inte fel på bänkarna, det är fel på golven!

Aha! Det var då våra naturhjärnor började att spruda av idéer, speciellt min och Mandas. Jag förstår förstås att ni undrar vad vi kom fram till och det ska ni nu få göra!

Efter en tid av tankar kom en viss Manda på att vi skulle lägga om golven på hela skolan, men det skulle ta en väldans tid det.. Men det var då min hjärna slog till! Vi läggar bara nytt golv i de klassrum vi använder. Mycket smart tyckte vi båda.
Men när skulle vi nu ha tid för det här?
Jo, vi tänkte och kom fram till att det kunde vara vårat projektarbete i trean. Det var ju liksom perfekt, då hade vi redan kommit på vad vi skulle göra och slipper tänka på det mer.
Så, vi kommer alltså ha 100h på oss att lägga nytt golv i de utvalda klassrummen. Låter det inte underbart?! Efter detta kommer vi vara experter på att lägga golv, vi kommer starta ett företag och tjäna massor med pengar. Manda ska ju läsa småföretagande-kursen så det här blir ju lätt som en plätt, eller vad säger du?

Och ja, vi är väldigt seriösa när det gäller detta!

Kommentarer
Postat av: manda

vi är fett smarta!!!

2007-11-18 @ 21:51:09
Postat av: Em

Vi är underbara människor!
Vi är BRA männoskor!
Klart vi är smarta!

Postat av: moncan

Herregud, nu får jag aningens aningens panik i maggropen. Vad ska JAG hitta på för att knäcka er?!

2007-11-20 @ 19:50:00
URL: http://moncan.blogg.se
Postat av: Em

Jadu Monica... Tror du något kan knäcka det där?! (A)

2007-11-20 @ 21:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback