Tjuvat och julklappar.

Café, Stockholm


En pojke ~10 sitter och fikar med sin mamma ~35 och passar på att fråga henne vad hon önskar sig i julklapp.

Mamma: Ni behöver ju inte köpa något, men om ni gärna vill så önskar jag mig ett nattlinne.
Sonen: Men mamma, jag har ju träslöjd!


Jo, det börjar ju bli dax att tänka på alla dessa julklappar. Det är jobbigt, eftersom jag har ekonimikris just nu känns det som. Men julklappar prioriteras! Det måste dem.
Men nu råkar det vara så att jag har hittat en klänning och ett par byxor som jag vill ha. Det är jobbigt!
Jag och Manda har diskuterat massor om det idag.
Tillslut kom vi fram till:
Livet suger med fula ben och inga pengar.

Benen kom in där också eftersom vi provat en massa jeans idag. Amanda hatar sina lår hon, vilket jag inte förstår. Men det är mycket man itne förstår. Hon hittade i alla fall ettt par svarta jeans på NewYorker, den nya butiken i St:Per-gallerian.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den affären.
Hög musik var det.
Rörigt var det.
Massor med folk var det.
Varmt var det.
Kläderna var väl billiga, men jag vet inte hur mycket som var jag.

Nu ska jag drömma om sommaren här vid datorn, lyssna på "Oh vilken härlig dag" av Ted Gärdestad och glo på sommarkort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback