En lyxig hönsgård

Jag tycker om att vara sjuk och ha en mamma som är ledig samma dag. Det leder till att man får nybakat bröd till frukost, som är varmt så att smöret smälter. Det är bland det godaste som finns, varmt nybakt bröd. Mumma!
Fast nu är det inte mig mamma bakar till, hon ska nämligen ha hem alla sina fd. arbetskamrater på middag. Mitt hem kommer ikväll alltså förvandlas från frid och fröjd till ett hönshus. Jag som är sjuk ska tydligen hjälpa till med dukningen och annat som ska göras, för det är ju sånt man gör när man är sjuk... Jag ska även följa med till affärer för att inhandla det mamma glömde att handla igår. Men, det finns ett fint och ljuvlig men här i min berättelse. Jag kommer ha den stora äran att få äta av de ljuvligt goda tre rätterna som ska serveras. Det är först mozarella med oliver, kapris och tomater toppat med olivolja till förrätt. Till huvudrätt blir det, som det heter enligt buffé kallas, kyckling med krämigt täcke som ska serveras med en matig bönsallad med cannellinibönor. Sist med inte minst ska det serveras saffransparafait med hallonsås till efterrätt. Jag säger bara: Mmmmmmmmm! Jag kommer sova gott inatt, det är jag säker på.
     
   
    
   image73   image74   image75

Kommentarer
Postat av: Roos

FYFAN vad gott!

2008-04-10 @ 19:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback