Livets Ord bjuder på kaffe

Nu är jag hemma och jisses vad skönt det är. Jag älskar att sitta här i min säng med min lilla och fina dator. Att jag inte är hemma förrän nu beror på att jag och en av mina Amandor (ketchup) har varit på bio. Vi såg Fool's Gold, och jag tycker den var helt okej. Den var väl precis vad man väntar sig av en amerikansk romantisk komedi.. Innan bion hade vi käkat middag hemma hos henne och gjort en av de bästa efterrätterna som finns, marängsviss!!! Oj så mätta vi blev. Amanda blev så mätt att hon slängde sig på sängen, och den tänkte hon aldrig gå upp ifrån sa hon, men det höll hon såklart inte. Vi gick ju på bio sen, och efter bion var det dax för mig att åka hem. Det var då det slog mig, för andra gången idag, hur mycket jag tycker om Uppsala. Det som gjorde att jag kom att tänka på det då var att city inte var dött, det var fullt med liv. Underbart säger jag bara! Jag kan inte vänta till min artonårsdag (det är ju baaara sisådär 9mån kvar!!). Vi gick där bland fulla, bland nyktra oc sedan bland livetsordare. "Vill ni ha kaffe?" var frågan vi blev bemötta av, och gratis kaffe säger man ju verkligen inte nej till! Sedan gick vi där på gågatan vid forumtorget, med varsin pappmugg med kaffe i klockan elva på kvällen. Jag älskade Uppsala ännu en gång, för där det finns kaffe där trivs man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback