Ryck hit, ryck dit!

Jag fick nyss ett ryck, ett ganska litet med kul ryck. Jag skulle ta upp frysta hallon åt mamma, och då fanns det ett öppnat paket med lite hallon i som hon inte skulle använda. Då tänkte jag göra som Amanda brukar göra, äta banan och hallon. Jag skar upp en banan och tog hallon (som legat framme och tinat ett tag) och la upp i en skål. Men sedan slog det mig, det är ju precis vad vi brukar ha i våra smothies. Då fick jag rycket, jag tog fram handmixern och en plaskanna, hällde i bananerna och hallonen och på det hällde jag på vaniljyougurt. Mamma var samtidigt i full gång med damsugningen på övervåningen och hörde inte när jag väsnades med mixern för att mixa ihop allt. Jag hällde upp i två glas och toppade med några hallon. Jag hade precis lagt på det sista hallonet då mamma kom ner i köket. Jag stträckte fram ett av glasen till henne och log. Det första hon sa vad: "Vad är dethär för fjäsk?"  Jag sa emot och sa något om att man kan väl vara lite snäll mot sin mamma.

Nu ska jag ta ett annat ryck och fräscha till mig lite med en dusch. Det kommer ju som sagt annat folk än familjen hit ikväll och då kan man kanske se lite hyfsad till. Sedan får vi se hur mycket min sjuka kropp orkar städa på rummet.. Den som lever får se helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Roos

Visst är det härligt med smoothie-ryck? Det brukar jag också få ibland :)

2008-04-10 @ 19:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback