Sjukas rättigheter

En sjukling som aldrig blir frisk. Det är vad jag är. Jag blir bara lite friskare. Ingen feber nu tror jag, men svettas och fryser om varandra. I det tillståndet orkar man inte gå ut, alltså ingen skola eller träffandes av kompisar. Som sjuk är man helt isolerad från omvärlden, för i detta fall räknas inte internet. Internet är verkligen inte samma sak, vetkligen INTE. Jag är inte bra på att vara sjuk för länge, för jag är en sällskapssjuk person. Att vara isolerad för länge är alltså inte det bästa för mig. Att jag dessutom inte har träffat min Roos på två veckor gör det inte bättre på något vis! Amanda har jag heller inte träffat mycket, två gånger på två vekor. Det är inte bra statestik något dera!
De finns såklart lite bra saker med att vara sjuk. En paus från skolan, hela dagar av bara slöande och sova ut så länge man vill, men även sådan lyx blir tröttsamt efter ett tag. Jag antar att alla någon gång har fått den erfarenheten på sig.

Nu ska jag nog ta mitt slöa arsle från sängen och kanske fräscha upp mig. För det är en sak som man inte helelr behöver (om man inte vill) när man är sjuk, man kan gå runt och se ful och äcklig ut. För det är ju bara en själv som kommer få se sig själv som det, och ens familj, men familjen räknas inte som publik när det gäller det. Whatever, nu går jag och duschar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback