Think pink? No, think English!

Hej mina vänner, och alla andra som jag inte känner. Jag har nyheter. Eller rättare sagt en nyhet, inte så stor, men det borde påpekas och publiceras. Jag stod och sminkade mig nyss och då är huvudet alltid fullt med tankar. Men idag var tankarna annorlunda. Inte annorlunda som i att de handlade om andra saker, utan på det sätt att de var på engelska. Jag tänkte inte på svenska. Engelska var språket mina tankar talade. Först undrade jag varför, men sedanm slog det mig rakt i huvudet. Allt tittande på Sex and the City under de senaste dagarna är anledningen. Jag är skadad, på samma sätt som av skolan och allt annat som man får för mycket av ibland.

Skadad som skadad, det kan väl inte skada med lite extra engelska?!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hoppas du får en trevlig dag,
besök görna min blogg, KRAM! :)♥

Postat av: Sara

Hehe! Jag brukar tänka i engelska dialoger oftast när jag är arg. Då går jag igenom diskussionen som jag ska ha med en viss person på engelska, fett med dramaqueen :)

2008-04-02 @ 17:00:02
URL: http://unpieuxmensonge.blogg.se
Postat av: Roos

Hahaha, Emma du är härlig du :) Hur mycket har du kollat egentligen?

2008-04-03 @ 20:01:42
Postat av: Emma

Jag har egentligen inte kollat extremt mycket, bara väldigt intensivt. Så det är efter jag kollat på många avsnitt irad som jag har börjat tänka på engelska ^^

2008-04-03 @ 22:42:00
URL: http://litenstoremma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback