Motståndskraften räcker inte

Jag vågar inte erkänna det för mig själv.
Jag känner en dragningskraft, starkare än någonsin.

Hur kommer det sig?
Jag vill, men ändå inte.

Men nu ska jag ta steget.
Jag ska göra det till en cool grej, som Sofie sa.
Jag ska sitta där och skratta åt alla som suger.
Jag ska titta ner på dem.

Visst får man göra det utan att vara knäpp?

Ja, du vet väl inte vad jag ska göra.
Du vet väl vad som sänds klockan åtta ikväll på TV.
Du vet väl att det var under samma tid förra året jag började tveka över The Ark.
Jag skämdes, men nu kan jag inte motstå.

Jag kommer sitta där i den gröna soffan.
Jag kommer skratta och ha ont i halsen.

Jag ska titta på festivalen om melodier.
En musiktävling där många inte kan sjunga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback