Det var en gång tre bussar

Jag älskar mina bussar! Jag ska gifta mig på en buss, en riktigt fin buss.
Förstår ni så underbart?

Jag har åkt buss tre gånger under det första dygnet av 2008. TRE gånger.

     Första gången var hem från stan mitt på dagen. Det var den hemskaste bussupplevelsen jag haft. Bussen luktade inröktäckelgubbe och busschauffören var äcklig och ful med gräsligt skägg! Sedan funkade inte min mp3-spelare. Jag kände mig allmänt äcklig också. Jag hade inte borstat tänderna eller haft deo eller nåt och sminket från gårdagen var insmetat och inkletat tillsammans med nytt smink. Hemskt var det!
     Sedan kom den andra bussfärden. Denna färd sartades helt underbart. Jag kommer in genom bussdörren och möts av orden från busschauffören "Det är gratis att åka idag". Hon kan ha sagt nåt mera, men det var bara de orden jag hörde. Jag blev lycklig! Hela färden till Manda och O.C-tittande satt jag och log. Jag var lycklig för musiken och för de fina och få orden.
     Nu kommer vi in på den tredje och sista bussfärden. Efter att ha missat 22.10-bussen med en fjutta halvminut (så irriterande att jag kan dö!!) gick jag i god tid till 23.10-bussen. Jag hade sällskap av Sofia och hennes cykel. Då bussen kom fick jag en klump i magen, bussen var ful. Jag ville åka i en mysig buss och den bussen såg allt annat än mysig ut. Men, man ska ju inte dömma hunden efter håren som man säger. Bussen var nog en av de mysigaste bussar jag träffat på. Belysningen var dämpad, säterna var jättestora och höga (man kan gömma sig och vara ifred!), bussen var nästan tom också vilket gav en tyst buss. Jag satte mig tillrätta, tog av mig vantarna och satte på musiken i öronen. Ute var det mörkt och mysigt, i mina öron spelades Sheila med Smashing Pumpkins. Det är verkligen en busslåt! Jag satt och njöt hela vägen. Sedan steg jag motvilligt ut från bussen och klev ut i slasket.

Hur kan bussresor vara så spridda?
Efter första färden hatade jag bussar, men nu när jag sitter här kan jag inte annat än älska dem!
Nu tycker jag att du ska klicka på länken där uppe, lyssna på länken och tänka dig att du sitter i en buss enligt min beskrivning av min mysbuss. Jag ska göra det nu innan jag ska sova. Jag kommer få gårhud!

     
    

Kommentarer
Postat av: Mü

Du är underbar. Punkt.

2008-01-02 @ 03:22:21
Postat av: Kajsa

Åh, vad mysigt. Jag hatar stadsbussar och sånt, men alla andra bussar är bäst. Vi borde åka buss tillsammans! :D

2008-01-02 @ 11:46:26
Postat av: Emma

Ja! Vi måste åka buss tillsammans. Mina bussar brukr vara bra (Y) :D

2008-01-02 @ 11:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback