Macka med hål

Jag sover som en stock. Det är underbart! Men det är inte kul att vakna och nästan känna att hela dagen är förbi, för det känner jag bara jag vaknar vi halv tolv. Jag får nästan ångest, sån är jag.

Det var ingen ångest idag när jag slog upp ögonen och såg att klockan var just halv tolv. Jag tyckte det bara var skönt. Jag älskar verkligen att sova.
Jag vaknade med en hemsk hunger och efter att ha kollat bilddagboken en snabbis sprang jag ner till köket. Där väntade en tystnad på mig, och några mackor! Men dessa mackor var inte som vanliga mackor, det var mackor med hål i! Halva mackan bestod av ett stort hål, mycket mättande.

Mackor med hål fick mig att tänka på Frida när hon var liten. Då var hennes favoritmackor sånt där Polarbröd. Men för Frida hette de mackor-utan-hål. De har ju faktiskt inte några hål, men det är gropar i dem. Gulligt värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback