Vårkvitter, huh?

Idag är det den 16:e januari, det är alltså vinter. Men inte enligt en flock fåglar, nej nej. Jag trodde jag hade fått fel på öronen när jag stod på den regniga stationen och hörde fågelkvitter, vårkvitter! Det är inte vår, snälla fåglar. Det är fortfarande vinter och det ska komma snö om en vecka, för det har jag bestämt!

Sedan imorse när jag satt vid rukostbordet och som vanligt läste tidningen, vad fick jag inte se då om inte en stor bild på två ungar som hittat tussilago, TUSSILAGO! Är det bara jag som blir arg? Jag vill ha vinter, riktig vinter. Tussilago får inte finnas i januari, det borde finnas lagar på det.`

Slutligen vill jag bara fråga en sak. Är det verkligen bara jag som vill ha lite snö?
Jag hann ju inte ens åka pulka i december.
Jag hann inte göra snöänglar.
Jag hann inte bygga snögubbe.
Jag hann inte ha snöbollskrig.
Jag hann inte ta fina vinterbilder.
Jag hann ingenting!
Ge mig snö!

Kommentarer
Postat av: Jullan

Håller med;)
man har knappt hunnit med att göra såna saker

Postat av: Emma

Bra att du också vill ha snö, då är jag inte ensam! :D

2008-01-16 @ 17:32:36
URL: http://litenstoremma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback