Vad vill du göra med ditt liv kära 17-åring?

Jag känner redan att våren kommer vara helt spårad. Redan har jag fem skivor att gå på, och tror du inte att det kommer bli fler? Sen så såg jag att tre av dem var tre dagar irad. Hur kommer vi klara oss? Hur fan kommer vi ha pengar till allt? Nejmen, man ska väl inte redan få ångest över studenten? För det är ju bara livet som börjar. Det är ju bara livet som står där med massor av erbjudanden och förslag. Valet är ditt, för ditt liv är ditt! Det är du som står för alla val som finns, det är du och ingen annan som ska välja.............

MEN PALLA!

Seriöst, vad är det med alla vuxna som ställer frågor om livet efter studenten. Ska du plugga? Ska du resa? Ska du jobba? Eh, jag kanske ska... LEVA?! Det är det enda jag vet klart att jag vill göra. Att leva. Sen kommer jag på något mer senare, något man mer kan ta på, eller i alla fall mer tänka sig. Det är vad jag hoppas på...

Kommentarer
Postat av: Amanda

HAHA "jag kanske ska... LEVA?" så sant!

2008-10-22 @ 21:55:49
Postat av: Roos

Haha, underbart! Jag tycker att vi kan spy på alla som frågar vad man ska göra efter studenten!

2008-10-23 @ 18:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback