The power of coffee

Inget nytt om kaffe på den senaste tiden märkte jag nyss när jag såg min fina kategori vid namn "kaffenytt". Efter en lång sommar har det blivit en hel del kaffe och jag har fått höra många "näääämen, har du blivit vuxen?" från vuxna lite här och där. Är det verkligen så vuxet att dricka kaffe? Jag blir i alla fall lite smått irriterad när alla frågar och svarar lite halvt skämt-spydigt "Nääe, det är bara som det ser ut!". Då skrattar de oftast och säger något annat eller så säger det "Ja, men du vill väl ha lite socker i alla fall?" Kära nån, säger jag bara.

Nu har ju skolan varit igång i en vecka och självklart har det köpts kaffe på Café Lundell av Asta. Äntligen är kaffet riktigt gott också! Jag, Amanda och Sofia kommer verkligen synas ofta springandes med böcker genom skolan med en kaffemugg i handen. Livet är ju till för att levas och för att dricka kaffe!

Vi har väl alla kaffedrickare, vana som ovana, kännt den underbara känslan efter första klunken kaffe ur muggen. Den är ju helt obeskrivlig. Du kan ha haft en känsla under dagen att något fattas och det räcker med en kluk kaffe för att fylla den. Mer kaffe till folket och feeeeeeel the power of coffee!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback