Du framkallar djupa gropar i mina kinder

Det slog mig igår.
Jag slog mig inte igår.

Jag blev arton.
Hade en lång stund hemma själv.
Tankar om allt. Himmel och jord.
Kärlek och lite skit såklart.
Allt. Verkligen. Allt verkligen.

Tre koppar kaffe.
Kanske en macka om minnet minns rätt.
Tankar om kärlek. Om familj.
Betyder något. Verkligen. Mest.
Jag blev så glad. Stort leende
med djupa gropar i mina kinder.
Alla som betyder. Finns så många.
Jag betyder. För så många.
Att känna sig älskad. Viktigaste.
Alltid. Det viktigaste av allt.
Känna sig betydelsefull.
Känna sig behövd.

En tanke om kärlek.
En om livet.
En om hat
och allt annat fanns inräknat.
Det som blev största lyckopillret
Jag är älskad, betydelsefull
och behövd. Så många.
Av så många.

Det finns en mening
även när alla bitar inte hamnar rätt.

Jag fyllde arton
igår. Mer än 24timmar nu.
Jag tänkte. Tänker än.
Lycklig, är precis vad jag är.

Kommentarer
Postat av: moncsnusk

Emma, jag älskar dig, och jag älskar att läsa dig. Jag börjar nästan alltid le på den här bloggen, för du är så fin och poetisk. Puss, puss, puss dig <3

2010-12-12 @ 11:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback